ENGLISH 3.2

SAINT PATRICK'S DAY: 17th March


Read the following sentences and try to write your own ones.

Try to write every day about one thing you did the day before answering this question: "What did you do yesterday?".

(Lee las siguientes oraciones e intenta escribir las tuyas propias.

Intenta escribir cada día sobre una cosa que hiciste el día anterior contestando a esta pregunta: "¿Qué hiciste ayer?))


You can find the following IRREGULAR VERB LIST

at the end of the PUPILS BOOK.

Write and study five by five everyday. Don't forget to go over the verbs you already learnt the previous days.

Podéis encontrar la siguiente LISTA DE VERBOS IRREGULARES al final del LIBRO DE CLASE.

Escribe y estudia de cinco en cinco cada día. No olvides repasar los verbos que ya aprendiste los días anteriores.

WORKSHEETS GF3 12AB-13AB-14AB

PRACTICE AND LEARN THE PAST SIMPLE VERBS WITH THE FOLLOWING GAMES:


SPRING IS HERE

 

Learn the SPRING VOCABULARY of the picture and

watch the following video to learn and review about SPRING.

You can also watch and sing the songs HERE and even play some games. 

 


Listen and play: "SPRING TO WINTER"

Learn: "NAMES OF SOME FLOWERS"



Listen the pronunciation of the adverbs.

Escucha la pronunciación de los adverbios.

Watch the explanation: "WHAT IS AN ADVERB?"

Observa la explicación: "¿QUÉ ES UN ADVERBIO?"


ADVERBS SONGS


Comparative adverbs

EARTH DAY

To celebrate that EARTH DAY is celebrated on Wednesday 22nd,

we are going to learn vocabulary and do some activities about it.

First, go to "EARTH DAY" BLOG ENTRY clicking on the following picture -->

Para celebrar que el miércoles 22 de abril se celebra el DÍA DE LA TIERRA, vamos a aprender vocabulario y a hacer algunas actividades sobre este día.

Primero, ve a la entrada del "DÍA DE LA TIERRA" del blog clickeando sobre la siguiente imagen -->

VOCABULARY and WORKSHEETS

Now, copy the following vocabulary in your notebook

(remember to do it the best you can), don't forget to study and do the worksheets.

Ahora, copia el siguiente vocabulario en tu libreta (recuerda hacerlo lo mejor posible), no olvides estudiar y hacer las fichas.

INTERNATIONAL BOOK DAY

We are celebrating this special day because READING IS SO IMPORTANT in our daily life that we need to remember every year. It is celebrated in April 23rd because it is when CERVANTES (Spanish writer) and SHAKESPEARE (English writer) died.

Do you know the names os their master pieces?

Estamos celebrando este día especial porque LA LECTURA ES TAN IMPORTANTE en nuestra vida diaria que necesitamos recordarlo cada año. Se celebra el 23 de abril porque es cuando CERVANTES (escritor español) y SHAKESPEARE (escritor inglés) murieron. ¿Sabéis el nombre de sus obras maestras? 

 

Access to the BLOG ENTRY "WORLD BOOK DAY", clicking on the following picture, where there are some recommendations for today:

Accede a la entrada WORLD BOOK DAY del BLOG, a través de la siguiente imagen, donde hay algunas recomendaciones para hoy.

Now, we are going to learn about some TYPES OF BOOKS you usually read. Write them down on your notebook to study and don't forget to write the word in Spanish next to the word in English if you wouldn't know the meaning. Then, you must do the worksheet labeling the pictures with the words given.

Ahora, vamos a aprender algunos TIPOS DE LIBROS que normalmente lees. Cópialos en tu libreta para estudiarlos y no te olvides de escribir la palabra en español al lado de las palabras en inglés si no supieses su significado. Después, debes hacer la ficha etiquetando los dibujos con las palabras dadas.


To finish, watch the following video about WILLIAM SHAKESPEARE in this LINK  or clicking on the picture, there is also a game in that page. Watch it as many times as you need to understand it and complete the activities. Then, do the worksheets: read the text (looking for new words and their meanings) and do the exercises.

Para terminar, ve el siguiente video sobre WILLIAM SHAKESPEARE en este ENLACE o pincha sobre la imagen, también hay un juego en esa página. Obsérvalo tantas veces como te sea necesario para para comprenderlo y completar las actividades. Después, haz las fichas: lee el texto (buscando palabras nuevas y sus significados) y haz los ejercicios.

Reading a book: "THE STINKY PLANT"

Click on the picture of the book, which sends you to READING label in BILINGUAL SYALIS, and follow the instructions to access the book in OXFORD OWL with the data given, select AGE 5-6 and look for the book. Read while listening to the audios.

Leer un libro: "LA PLANTA APESTOSA"

Pincha sobre la imagen del libro, que te manda a la pestaña de READING de BILINGUAL SYALIS, y sigue las instrucciones para acceder al libro en OXFORD OWL con los datos que os damos, selecciona la EDAD 5-6 y busca el libro. Lee mientras escuchas los audios.

6th and 7th WEEKS (27th APRIL-8th MAY)

During the next two weeks, we are going to work on THE OLYMPIC GAMES UNIT.

The explanations related to the exercises will be here.

It is  easy because there isn't any new topic or grammar issue,

it is only review of what you should already know but if you don't, it's the perfect time to catch up on your English. That is why, we ask you to practice as much as possible with the videos, activities, games... in ENGLISH 3.1 / ENGLISH 3.2where some more games and interactive activities will be uploaded during these two weeksYou can also practice in lower levels through digital books and easy readings in READING.

There is a total of four exercises, that's why you are going to work on two of them the first week and the others two during the second week.

DON'T FORGET TO READ AND WATCH EVERY SINGLE PICTURE AND VIDEO BEFORE DOING THE EXERCISES.

Durante las próximas dos semanas, vamos a trabajar LA UNIDAD DE LOS JUEGOS OLÍMPICOS.

Las explicaciones relacionadas con los ejercicios estarán aquí.

Es fácil porque no hay ningún tema o concepto gramatical nuevo, sólo es repaso de lo que ya deberíais saber pero si no es así, es el momento perfecto para ponerte al día con tu inglés. Por eso, te pedimos que practiques tanto como te sea posible con los videos, actividades, juegos...en English 3.1 / English 3.2, donde algunos juegos y actividades interactivas más se subirán durante estas dos semanas. También podéis practicar cursos inferiores a través de los libros digitales y con lecturas sencillas de la pestaña de READING.

Hay un total de cuatro ejercicios, por eso vais a trabajar dos la primera semana y los otros dos durante la segunda semana.

NO OLVIDES LEER Y VER CADA UNA DE LAS IMÁGENES Y VIDEOS

ANTES DE HACER LOS EJERCICIOS.

 

EXERCISE 1


EXERCISE 2

Go to ENGLISH 3.1  and review the PRESENT SIMPLE TENSE (play the games).

Review the ADVERBS box and videos in this label, the ones we studied before the adverbs of manner.

ADVERBS OF FREQUENCY:

They are used to tell us how often something takes place: always, usually, often, never...

They are placed before the main verb and after the verb "to be" in the sentence.

Repasa el cuadro y videos de ADVERBIOS de esta pestaña, los que estudiamos antes de los adverbios de manera.

ADVERBIOS DE FRECUENCIA:

Se utilizan para decir con qué frecuencia se hacen las cosas... Siempre, normalmente, a menudo, nunca... 

se colocan antes del verbo principal y después del verbo "to be" en la oración.


GAME

GAMES AND OPTIONAL ACTIVITIES



ONLINE WORKSHEETS: Present simple + adverbs of frequency.

Check your answers by yourself.

Comprueba las respuestas tu mismo/a.


EXERCISE 3

In the house...

OPTIONAL to improve your listening.


COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS

COUNTABLE NOUNS: Things that can be count (one, two, three...).

UNCOUNTABLE NOUNS: Things that can't be count, you need to use a container (a cup of, a spoon of, a packet of...).

NOMBRES CONTABLES: Cosas que pueden contarse (uno, dos, tres,...).

NOMBRES INCONTABLES: Cosas que no pueden contarse, necesitas usar un contenedor/medida (una taza de, una cucharada de, un paquete de...)

CONTAINERS USED WITH UNCOUNTABLES



EXERCISE 4

Go to ENGLISH 3.1  and review about FOOD (vocabulary, food groups, meals of the day, videos, songs, games and storytelling) before doing the exercise.

ONLINE WORKSHEETS: There is/are, a/an, some/any + food.

Check your answers by yourself.

Comprueba las respuestas tu mismo/a.


CONTINÚA EN LA PESTAÑA: